Sunday, September 5, 2010

Saya Tak Nak Belajar Sejarah!

Baru tadi saya bercakap pasal result exam (yang tak memuaskan) dengan Safi. Sebab kitorang baru saje melihat ape yang sikap self-impressive boleh buat kepada anda. Senang cerita, saya baru bukak satu blog ni, pastu, kat situ the author of the blog tulis pasal result dy. Saya rasa Author tu nak tunjuk result dy. And honestly, saya memang tak berapa suka orang yang sebut2 result dekat blog or elsewhere. Terutamanya yang result dy cemerlang. Bukan nak mengutuk or memerli. Tapi, mane ade orang yang suka semua jenis manusia. Am I right? Saya pun bukan semua orang suke. Terus cerita pasal tadi, saya memang pernah tulis pasal result kat blog. Tapi, tak de lah letak bulat2 markah tu. Maybe, saya tulis "lagi bagus daripada ujian lepas" or "okay je". Saya tak nak orang cakap saya sombong or else. Sebab saya ade pengalaman tentang nie. Pasal pengalaman ni pulak.... Ahh, just forget it. Kite tukar topik, sesuai dgn tajuk entry kali ni. "Saya Tak Nak Belajar Sejarah" Dalam banyak2 ujian, saya paling takut dgn ujian sejarah. Korang tau tak, saya tak pernah dapat C sebelum ni sehingga tahun ni saya berjumpa dgn mata pelajaran yang agak sengal ni. Ye la, ape lah yang korang boleh harap daripada seorang budak yang kalau dia susah nak tidur, dia akan bukak History Channel supaya dia boleh tidur. Yep, manusia tu yang pelik itu adalah saya. Itu adalah fakta. Satu lagi exhibit dan bukti Sejarah membuat saya tidur. Sila pergi rumah saya. Atas katil saya, ada buku yang gile2 tebal tertulis besar2 tajuk dia "WORLD HISTORY" Yes, buku itu lah yang membuat saya tidur tiap2 malam. 

Saya selalu terfikir. Semua orang tau maksud "Keep Moving Forward" Korang pun mesti tau kan. Lepas tu, kenapa kite kena belajar Sejarah. So, the idea will turn back and be "Keep Moving Backward".
....
Bila masa macam ni lah, saya nak jadi manusia prasejarah. Kan best. Tak sekolah tak belajar sejarah. Kalau ade sekolah pun, gerenti tak de pelajaran Sejarah. Sebab nama pun Zaman Pra Sejarah atau sebelum sejarah. So, nak belajar ape? Sejarah pun tak de lagi. Amacam? Fikirkan lah hal ini.

Walau apapun, kan bagus kalau saya dapat 90 adn above dalam sejarah. T-T

No comments:

Post a Comment

 
Back to Top