Friday, September 3, 2010

Raya.

Beberapa hari lagi aidilfitri akan tiba. Pertanyaan yang sering didengar 'Dah beli baju raya?' or 'Baju raya awak warna ape?' atau atau 'Tema awak tahun ni warna ape?' Kenapa? Takde pertanyaan lain ke? Cubalah tanya 'Hey, baju raya dekat JJ tu murah taw. Cantik-cantik pulak tu.' (actually pernyataan ni bukan betul pun. Baju kurung kat JJ tu punye lah mahal. 3 jam carik tak dapat sehelai pun) Barulah ade variasi kan. Takde lah bosan. Dan memang sifat semula jadi Maharani, selalu membuat kerja last minute. Sebab tu lah sampai sekarang tak beli lagi baju raya. Kasut raya sudah la. Kasut crocodail RM 69.00 Hooo~ Pasal baju raya kat JJ tu memang tak berminat la. Saya cari baju raya yang maybe RM 40 - RM 50. Tak de lah macam orang tu. Baju kurung  300 ringgit, kan. ==' . . . . . . . . . .

Tukar topik, sambutan raya kat sekolah memang gempak dan sangat penat. Pagi lagi dah ade majlis khatam al quran. Saya terlibat tau ;) Nak jadik budak baik kejap. Ngeee~ 1 jam lebih kitorang kena duduk bersila dekat atas pentas. Ough, I can't feel my legs. Then, saya pergi tolong cikgu Ranimah buat kerja rumah untuk Form 3. Tengok, saya betul2 jadi budak baik taw (sebenarnya nak mengelak belajar sejarah) Pukul 10.30 rehat. Saya berlegar-legar satu sekolah tapi, tak jumpa kawan2. Then, duduk jea dekat kelas sambil minta maaf kat kawan2 semua. Sebenarnya, budak2 yang banyak salah dekat saya. Saya takde salah pun dengan depa semua ni. Ecehh. Lepas tu, saya bersalam-salaman dengan cikgu semua. Sekolah bising gile. Cikgu pasang lagu raya. Speaker ade 1,2,3,10,18 Oh mai god.

Okaylah korang. Saya nak buat persediaan raya dulu. Korang pun bersedia-sedia lah :P

No comments:

Post a Comment

 
Back to Top