Thursday, March 10, 2011

To Infinity And Beyond

I love to run. Looooveee. So, kalau ada merentas tasik memang tak boleh miss la. Lain lah dengan kawan-kawan. Kalau ada latihan je mesti macam ni.
Kawan : Maharani, esok awak datang tak?
Aku : Mestilah, esok kan ada merentas tasik.
Kawan : Sebab ada merentas tu lah tak nak datang.
Aku : Oh.
Kenapa ramai orang tak suka lari? Uhh, sebab penat lah. Uhh, nanti hitam lah. Uhh, nanti kurus jadi tak comel pulak. Lol. Saya rasa lari penting sebab well, menjaga kesihatan la. Although I am not a good runner -_-, semangat memang patut dicontohi :P





Awal-awal merentas tasik, mesti lah warming up dulu. Cikgu warm up guna lagu Telephone dengan Bad Romance. Aku dah la tak suka Lady Gaga.


Then, start running. Awal-awal memang disaster. Budak-budak lain tengah semangat nak lari memang saling tolak-menolak. Then, aku pun dengan success kena tolak dan terjatuh. Damn It. Teruskan berlari. -___-

Setelah berlari ( lari lah sangat ) dalam masa yang agak lama,sampai jugak dekat sekolah. 45 minit nak habiskan larian. Not bad. Later, I found out from Safi that the girl who won the race finished it in just 15 minutes. I was like



Then, cikgu bagi nombor. Aku dapat nombor 168. The best. 
-_________-

Beberapa hari kemudian........

Somebody : Ape hal ko jalan macam tu?
Aku : Sakit kaki.





No comments:

Post a Comment

 
Back to Top