Monday, November 1, 2010

Penyakit Pelik

Nak tambah sikit ilmu pengetahuan dekat sini. Ecehh :P



Dissociative identity disorder

Susahnya nak sebut :P Okay, penyakit ni memang jarang dijumpai. Namun, memang ade dan memang pelik. Pesakit dissociative identity disorder ini mempunyai dua orang atau lebih dalam badan dia. So, kadang-kadang dia adalah orang A tapi, kadang-kadang dia adalah orang B. Tapi, dia ada satu badan je tapi, macam ada dua jiwa. Pelik kan? Tak paham ke? Ala, korang tak de pengalaman memang tak paham. Tak, saya tak menghidap penyakit ni. Tapi, saya pernah kenal orang yang menghidap penyakit ni. Eh, bukan. Saya tak kenal. Kalau tak silap dulu kawan saya ni ade kawan, kawan dia tu kenal dengan orang yang ade penyakit ni. Orang yang berpenyakit tu ade dua orang dalam badan dia. Seorang tu good people, lagi seorang jahat. Dia pun pernah bunuh orang atas alasan yang nonsense. Tapi, tak kena tangkap polis sebab polis tau dia ade penyakit tuh. Dia masuk hospital jea. Kawan aku yang ade kawan yang kenal dengan orang tu  terus bagi tau aku. "Maharani, maharani. Tau tak blablablabla" Saya yang tengah boring dan tak tertarik dengan cerita tu pun just cakap "Oh erm, ye ke? Oooh" Tapi, semakin lama saya semakin tertarik dengan cerita tu. Ye la, ade dua orang atau lebih dekat dalam badan kita. Isn't That Amazing????? Lagi satu fakta yang saya tau ialah orang yang kawan punya kawan saya kenal tuh bukan kes yang paling teruk. Ada orang yang ada 17 orang di dalam badan dia tu. Hebat kan? 

Okeh, sejak bila Maharani kuat membebel ni? Jawabannya, entah. Saya pun tak tahu :P Maybe sebab tiba2 ingat tentang kawan saya yang kenal dengan orang yang kenal orang yang ada penyakit ni, kot. *lol.panjangnye.* Haha. Okay lah cukup. 




No comments:

Post a Comment

 
Back to Top